LESPRAKTIJK

In mijn lespraktijk kun je terecht voor gitaarlessen, singer-songwriting, muziektheorie en het schrijven van liedteksten.
Of je nu wilt leren spelen, schrijven of je muzikale kennis wilt verdiepen, ik help je stap voor stap verder.
De lessen worden aangepast aan jouw niveau en interesses, met aandacht voor techniek, creativiteit en plezier in muziek maken.
KLASSIEKE EN
AKOESTISCH GITAARLES
Section Subtitle
Sinds mijn klassieke gitaaropleiding aan het conservatorium geef ik met veel plezier gitaarlessen aan jong en oud. Ik help je met het leren van verschillende technieken zoals klassiek, fingerpicking en slaggitaar. Ik leer je akkoordsymbolen lezen en TABS en noten. Ik heb ruime ervaring met jonge kinderen en groepslessen aan volwassenen.
Deze lessen gaan over het leren schrijven van een goede liedtekst die blijft hangen bij de luisteraar. Hoe kies je de juiste woorden? We gaan meteen aan de slag met jouw eigen tekst ideeën. Ik coach je bij het vormgeven van je verhaal en kan je ook op weg helpen met het bedenken van de muziek.
Section Subtitle
SINGER-SONGWRITING LESSEN
Lauren,
9 jaar / 2 jaar op les
OVER GITAARLES...
​
"Ze kan het goed uitleggen, en als het per ongeluk fout gaat is het helemaal niet erg. Na de les ben ik altijd helemaal vrolijk en is mijn hoofd weer leeg".
Ruut te Velthuis
Namens Leeuwenhart
OVER LIEDTEKSTEN SCHRIJVEN....
​
"Nederlandstalig koor Leeuwenhart volgde met veel plezier een dagcursus tekst schrijven. Dorine wist met veel creativiteit de zangers te inspireren om ongekende bronnen te laten ontspringen in stromen van woorden, beelden en gevoelens. Naast de inhoud bracht het meer in beweging dan we konden bedenken."
Coen Braan
​
OVER GITAARLES...
​
"Met Dorine als gitaardocente zijn mijn gitaarvaardigheden in korte tijd verbeterd. Ze doorziet snel op welke punten ik mijn techniek nog altijd kan bijslijpen om vervolgens hier stap voor stap heldere aanwijzingen voor te geven. Telkens weer kom ik enthousiast en geïnspireerd uit de les om hiermee thuis dagelijks aan de slag te gaan."
